fredag 20 november 2009

Miles Davis - en ständigt aktuell jazzmusiker.




Miles Davis - den amerikanske jazzmusikern, kompositören och orkesterledaren är ständigt aktuell i Frankrike.
För en tid sedan utgavs Miles Davis samtliga inspelningar på skivmärket Columbia.
Det är en ytterst påkostad och förnämlig musikbox.
Sedan en tid pågår också en utställning i Paris.
Den visar upp Miles Davis person och musik.
Denna utställning har rönt en betydande uppmärksamhet, inte minst i franska nyhetsmedier.
Utställningen "We want Miles" pågår till den 17 januari 2010.

2 kommentarer:

  1. När jag läste detta gick jag genast för att leta fram den Milesskiva jag och många med mig skattar högst: Kind Of Blue. Den får bli aftonens spis.

    SvaraRadera
  2. Häromdagen drack jag en kopp kaffe med vännen H på Le Gregoire.
    Han berättade då för mig att han i nästa vecka skulle resa till Paris.
    Den utställning han då önskade se var "We want Miles" i Paris.
    Jag kände då en längtan efter att få se denna utställning.

    SvaraRadera