lördag 8 november 2008

Välsorterad närbutik i Apt.




Ganska ofta är vi intresserade av att tillreda en måltid bestående av fisk eller skaldjur.
I vår närbutik, Intermarché, kan vi köpa fin färsk fisk och inte minst nyfångade skaldjur.
Som vi tidigare nämnt så äter vi gärna ostron med ett stänk av citron och till detta dricker vi ett gott torrt vin från någon av traktens vinproducenter.
Om vi inte köper våra ostron på lördagens marknad, så kan vi mycket väl handla dessa och/eller färsk fisk på Intermarché i Apt.

4 kommentarer:

  1. Bonjour ,ca va ?
    Enfin.
    Vi trodde ni hade gått i vinteride.
    Kul med nya bilder och text ifrån Apt.
    Sigge

    SvaraRadera
  2. En akut ögonoperation har fram till nu satt stopp för mitt bloggande.
    Men nu är vi på banan igen.
    Apt är och förblir vår ögonsten.
    Sten

    SvaraRadera
  3. Ok, hoppas att allt gått bra och att du är helt återställd.

    Sigge

    SvaraRadera
  4. Min syn är något nedsatt, men jag känner mig helt o.k.
    Till detta kommer att jag är minst lika inspirerad av Apt med omnejd som någonsin tidigare.
    Sten

    SvaraRadera